ОШ " ПЕРА МАЧКАТОВАЦ "- Бело Поље
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • О школи
  • Почетна
  • Галерија
  • Видео
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Успешни ученици
  • Организација рада
  • Екскурзије
  • Ђачки кутак
  • Такмичења
  • Распоред школског звона
  • Ђачка ужина
  • Вести
  • Преузимање
  • Календар

Предмети

  • од 1. до 4. разреда
  • од 5 до 8 разреда

Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Вести

  • Видео упутсво за образац 41 - школске комисије за пробни завршни испит и ученици осмог разреда

    24. Mart 2022 09:15Видео упутсво за образац 41 - школске комисије за пробни завршни испит и ученици осмог разреда link : https://youtu.be/5vv_XmqF3EM
  • Упис ученика у први разред за школску 2022/2023.годину

    10. Februar 2022 17:13Упис ученика у први разред за школску 2022/2023.годину

Банери





Администрација






Календар

Јун 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930


Ђачки кутак

       Продужени боравак

     Опремањем једне веће учионице решен је простор продуженог боравка за 26 ученика првог и другог разреда. Простор бродуженог боравка омогућује да се организација васпитно-образовног рада са ученицима изводи неометано. То значи да има довољно радних места и довољно простора по ученику за игру и одмор. Простор продуженог боравка смештен је у делу школе у коме има само једна учионица за редовну наставу. Ученици боравка би користили санитарни чвор заједнички са вршњацима. Предвиђени простор располаже текућом водом и средствима за одржавање личне хигијене ученика и опремљен  је адекватним и новим неопходним намештајем.
             
              Опрема за  боравак

    Од опреме у продуженом боравку се налазе радни столови за децу, зидна и покретна школска табла,зидни панои, ормар за смештај дидактичког материјала, играчака и школског прибора ученика, чивилук за одлагање гардеробе. Од дидактичког материјала на располагању су: радио касефотон, ЦД –плер, дијапројектор, графоскоп, компјутер и др. Школа планира да и у наредном периоду ради на обогаћивању простора у којем би боравила деца у продуженом боравку.
           
           Ритам радног дана деце у продуженом боравку

 
   Боравак ученика у школи чији су се родитељи определили за продужени боравак је од 8.00  до  17.30 часова. Групе у боравку су састављене од ученика свих одељења првог и другог разреда. Настава ће се одвијати у поподневној  смени, док се у преподневној смени реализују задаци васпитног рада у продуженом боравку.

 
Час Време ПРЕ ПОДНЕ
  До 8.00 Пријем деце
I 8.00 - 8.45 Боравак
II 8.50 - 9.35 Боравак, доручак
III 9.50 - 10.35 Боравак
IV 10.50 - 11.35 Боравак
V 11.40 - 12.25 Боравак
VI 12.30 - 13.00 Ручак
    ПО ПОДНЕ
I 13.00 - 13.45 Настава
II 13.50 - 14.35 Настава, ужина
III 14.55 - 15.40 Настава
IV 15.45 - 16.30 Настава
V 16.35 - 17.20 Настава
VI 17.30 Одлазак деце
 
 
Време рада продуженог боравка за време трајања пандемије изазване вирусом COVID 19
 
Распоред продуженог боравка
 

  • Окупљање ученика за боравак
 
                   9.45 - 10.00

  • Израда  задатака
 
                 10.00 - 10.45

  • Доручак, одмор
 
                10.45 – 11.00

  • Слободне активности
 
               11.00 – 11.20

  • Слободно време и припрема за редовну наставу
  •      11.30 - 11.50 
 
         ПРОГРАМ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА
 
        Продужени дневни рад пре редовне поподневне наставе, продужени боравак, један је од модела којим се могу квалитетно и организовано решити проблеми збрињавања детета млађег школског узраста које слободно време пре почетка наставе проводи без надзора до поласка у школу.
Тај је проблем изразитији у нашој средини где страх и брига родитеља за дете, током раднога дана, намећу потребу за организованом бригом о детету.  Улога школе на тај је начин максимално и рационално искоришћена јер пружа небројене могућности деловања у сврху правилног развоја и раста сваког детета у квалитетну особу, корисну својој породици и заједници.

Циљеви програма продуженог боравка
Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу су с општим циљевима основног образовања:
-Омогућити детету пун живот и открити његове/њене пуне потенцијале као јединствене особе;
-Омогућити детету његов/њен развој као социјалног бића кроз живот и сарадњу с осталима како би допринела/о друштву;
-Припремити дете за даље образовање и целоживотно учење (учити како учити).

Задаци продуженог боравка
-Потпун и хармоничан развој детета,
- подизање нивоа заштите и бриге о ученицима млађих разреда,
- развијање радних навика код ученика,
- унапређивање и развијање социјално - емоционалног развоја деце,
 -подизање нивоа комуникације и заинтересованости ученика за процес учења,
 -неговање и развијање стваралачких активности,
- развијање креативности и естетског укуса кроз цртање, сликање, слушање музике, певање и музичке културе,
- подизање нивоа васпитне улоге школе кроз активности у продуженом боравку,
- подизање нивоа здравствене културе и културе спорта,
- већи степен повезаности градива које се реализује на часовима редовне наставе кроз тематско планирање активности,
- већи степен учешћа ученика у ваннаставним активностима,
-развијање хуманијег односа ученика према непосредном окружењу,
- важност истицања индивидуалних различитости (свако дете је јединствено, осигурава му се развој свих потенцијала),
- фокусирање на учење (истиче се важност онога шта дете учи и процеса којим усваја знања),
- измена многобројних приступа учењу,
- ученик се настоји оспособити за самостално учење,
- истиче се радост учења и подстиче мотивисаност за учење,
- освестити важност учења заснованог на окружењу,
- писменост (језичка и математичка),
- развој осећаја за лични идентитет,
- развијање духовне димензије живота и модерног живљења,
 -плурализам, поштовање различитости и важност толеранције.

Специфични циљеви
Функционисање образовања у односу на једнакост и коректност приступа у образовању,
∙ партнерство у образовању,
∙ улога технологије у образовању,
∙ брига о деци с посебним потребама,
∙ темељна улога образовања у раном детињству,
∙ олакшавање прелаза из нижих у више разреде основног образовања,
∙ улога рада у продуженом боравку у постављању узорка за доживотно учење.

Кључна подручја развоја
-Хармоничан развој тела и духа;
-Лакоћа процеса социјализације и комуникације;
-Утемељење основа језичне комуникације;
-Утемељење основа математичке, логичке и технолошке писмености;
-Културно-уметничко подручје развоја;
-Игре, спорт и рекреација;
-Активности према одабиру школе;

Начини организације и облици рада
Индивидуални приступ,
интегрисано учење и подучавање,
мултидисциплинарни приступ (информацијско-комуникацијске технологије),
тимско и сарадничко учење,
истраживачка настава,
искуствено учење,
проблемска настава,
пројектна настава,
учење кроз игру, праксу, учење за живот,
факултативни програми (језици, спортске активности),
курсеви,
теренска настава,
ваннаставне активности.

Методе и технике
Дијалошка метода;
Истраживачка метода;
Анализа;
Синтеза;
Драматизација;
Постер техника;
Квиз;
Игре улога;
Мозгалица.
Оваквом организацијом је ученицима омогућено бављење активностима које укључују учење странога језика, бављење спортом, похађање музичке секције или других активности.

Остваривање циљева и развој кључних подручја најуспешније ће се осликати усмеравањем рада на садржаје, теме, кључне појмове и образовна постигнућа која су прописана Наставним планом и програмом за одређени разред, а у делу времена предвиђеном за васпитно-образовни рад, понављање научених садржаја, увежбавање и примену наученог, те израду осталих задатака.

Слободне активности подразумевају учитељеву слободу креирања, смисао за стваралаштво,
уједно су и успешан подстицај за ангажовање ученика за рад ван редовне наставе. Садржаје ће реализовати учитељ у продуженом боравку у договору с учитељем који ради у послеподневној настави, па је изузетно важно све активности планирати како би се постигла кохерентност међу одабраним садржајима и усклађеност рада међу учитељима.

Време предвиђено за реализацију осталих подручја треба реализовати у складу с претходно наведеним циљевима рада у продуженом боравку, имајући увек на уму узраст и могућности детета.

Креативност, иновативност и учитељска умешност максимално ће доћи до изражаја при одабиру игара, литературе, културних садржаја као и садржаја којима ће реализовати захтеве за развој социјалних, комуникацијских и радно-техничких компетенција. Посебну пажњу треба посветити целокупном развоју детета (холистич холистички приступ), у здраву, самосталну, радно оспособљену јединку која ће у будућности својим знањем, развијеним животним вештинама и ставовима допринети развоју друштва.

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај